Wiek domeny SEO

Czy wiek domeny wpływa na pozycję strony w Google?

Wiek domeny można podzielić na 7 głównych okresów. Te okresy nazwane czasami etapami dojrzałości w prosty sposób pokazują dlaczego starsze domeny mają większe szanse na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

I etap – okres powitania (0-2 miesiące od powstania strony)

To czas, w którym strona jest dokładnie obserwowana. Badane są wszystkie odnośniki kierowane na tę witrynę. Jest to jeden z najważniejszych okresów na pozyskanie wartościowych linków z innych stron internetowych. Jeżeli strona w tym czasie ich nie uzyska, okres niebytu może zostać przedłużony. W tym okresie strona zazwyczaj nie pojawia się w wynikach wyszukiwania pod głównymi frazami.

II etap – czas odkryć świat (2-4 miesiące od powstania strony)

Jeżeli witryna pozyskała choć kilka cennych odnośników ze stron o wysokiej wartości TrustRank istnieje prawdopodobieństwo, że wskoczy już na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania pod pożądane frazy. Jest to okres próbny dla witryny.

III etap – budowa zaufania (4-6 miesiące od powstania strony)

Jeżeli witryna nadal zdobywa cenne odnośniki, powinna znaleźć się bardzo wysoko pod frazami najpopularniejszych słów kluczowych. W okresie tym należy także pamiętać, że jeżeli strona konkuruje z inną starszą witryną, to przy jednakowej ilości wartościowych linków, to właśnie ta druga – starsza  znajdzie się wyżej w wynikach.

IV etap – cumowanie (6-12 miesiące od powstania strony)

W tym okresie witryna powinna być już w Top10 większości pożądanych fraz, na które jest optymalizowana. Najpopularniejsze frazy są jednak nadal poza zasięgiem.

V etap – pełne zaufanie (1-2 lata od powstania strony)

To okres w którym wyszukiwarka traktuje stronę już jako stałego bywalca, jeżeli przez cały okres pojawiają się kolejne cenne, wartościowe linki z innych witryn, strona jest w stanie osiągnąć najwyższe pozycje wśród wszystkich oczekiwanych słów kluczowych. Dobre wrażenie zdobyte w tym okresie, może pozytywnie rokować na kolejne lata pozycji strony w wyszukiwarkach.

VI etap – trendseter (2-4 lata od powstania strony)

To okres w którym strona internetowa posiada już wiele odnośników z zewnątrz, staje się stroną opiniotwórczą, a każdy umieszczony na niej link przekazuje ogromną moc stronom, które są podlinkowane. Strona w tym okresie powinna zajmować czołowe lokaty pod większością oczekiwanych fraz.

VII etap – pełnoprawny uczestnik (powyżej 4 lat od powstania strony)

Dla wyszukiwarek witryna stała się pełnoprawnym uczestnikiem Internetu. Jeżeli posiada nieskazitelną opinie i nadal zdobywa cenne odnośniki może w tym momencie rozpocząć walkę z największymi konkurentami na rynku. Teraz wszystkie karty są już odkryte, a szala zwycięstwa może w każdej chwili przechylić się w odpowiednim kierunku.

Jak wynika z powyższego podziału, tylko najstarsze witryny mają szansę na całkowity sukces w wynikach wyszukiwania. Wiek witryny jest jedną z ważniejszych cech jakie mają wpływ na pozycję strony w SERPach, ale czy najważniejszą? Raczej nie. Znacznie bardziej jest to widoczne w przypadku dużych stron konkurujących ze sobą bezpośrednio z tymi samymi produktami. Jest to kolejne potwierdzenie tezy, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, a pełnoprawność danej domeny jest możliwa dopiero po 48 miesiącach od jej zarejestrowania, a właściwie zbudowania na niej odpowiedniej witryny.

8 “Czy wiek domeny wpływa na pozycję strony w Google?

  • Autor: Aplikacje internetowe - Odpowiedz

    Dokładnie zgadam się z artykułem, wiek domeny to jeden z wielu czynników które mają wpływ na pozycję strony,, powiem tak może łatwiej wbić świeżą domenę w topy ale jak długo “ona” tam posiedzi to już inna sprawa. Pozdrawiam przydatny artykuł 😉

  • Autor: Aleksander Kasprzak - Odpowiedz

    Hej,
    Bardzo ciekawy artykuł, sporo mi rozjaśnił w głowie jeśli chodzi o zależności między wiekiem domeny, a jego wpływem na pozycjonowanie w sieci. Jeśli można spytać to skąd wziąłeś na tyle dokładne informacje na ten temat? Są to przemyślenia własne czy ich źródło można znaleźć gdzieś w Internecie?
    Pozdrawiam serdecznie 🙂

  • Autor: Łukasz Kaźmierczak - Odpowiedz

    Jeśli nasz biznes ma przynieść długofalowe korzyści, to takie ostrożne podejście może okazać się dobre. Tyle, że niestety nie każdy może pozwolić sobie na tak długi okres oczekiwania na efekty, wiele biznesów w Polsce chce robić SEO albo na wczoraj, albo na już, albo na jutro. Wielokrotnie naciskając na SEOwców, którzy pod naporem klienta zaczynają sięgać coraz głębiej po black hatowe rozwiązania. Plusem jest to, że dzięki nieustannie publikowanym materiałom na ten temat, coraz większa ilość klientów zaczyna rozumieć, że to nie jest usługa typu “położenie kafelek” gdzie wszystko jest wiadome.

  • Autor: Krzysztof - Odpowiedz

    Artykuł fajny, ale 4 lata żeby rozpocząć walkę z największymi konkurentami na rynku to wg mnie strasznie długo…zazwyczaj klienci nie mają tyle czasu;)

    • Autor: Marek Swatek - Odpowiedz

      Zawsze można kupić używaną domenę 😉 Wiem że w przypadku zmiany właściciela Google zaczyna liczyć czas jakby od początku ale nie zawsze im to wychodzi jak należy

  • Autor: Aneta - Odpowiedz

    To prawda starsze domeny są dużo lepiej doceniane niż domeny nowe, świeżo zarejestrowane. Myślę, że domena po 1 roku pobytu w sieci jest już sporo warta 🙂

  • Autor: Damian - Odpowiedz

    Dokładnie zgadam się z artykułem, wiek domeny to jeden z wielu czynników które mają wpływ na pozycję strony, powiem tak może łatwiej wbić świeżą domenę w topy ale jak długo „ona” tam posiedzi to już inna sprawa. Pozdrawiam przydatny artykuł!

  • Autor: Małgorzata - Odpowiedz

    Ciekawa lista, nazwy poszczególnych etapów oczywiście można zmodyfikować. Z pewnością dyskusja odnośnie wieku i doświadczenia domen może być ciekawa. Teoretycznie im starsza domena tym lepiej, niemniej dla nieudolnie pozycjonowanych domen osiągnięcie wysokich pozycji w Google może być nierealne ze względu na nałożone filtry itp. Wszystko zależy oczywiście od czasu i … pieniędzy 🙂

Komentuj

Twój e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *.
Możesz użyć następujących tagów HTML lub atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>