Google Adwords – skuteczna reklama, czy wyrzucanie pieniędzy w błoto?

Optymalizacja PPC

Kampanie Google AdWords to z pewnością najszybsza i najskuteczniejsza forma reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Opiera się na modelu płatności za kliknięcie PPC (z ang. Pay Per Click) i jest jedną z podstawowych działań SEM. Przez jednych uwielbiana pod niebiosa, przez innych znienawidzona. Skąd taka opinia w społeczeństwie?

Wielu osób uważa, że kampania tego typu to proste wydawanie pieniędzy w błoto. To prawda, źle skonfigurowana reklama AdWords nie przyniesie reklamodawcy żadnych korzyści sprzedażowych czy finansowych. Jedynie odpowiednio zoptymalizowana i przemyślana kampania sprawi, że klienci zaczną trafiać do Państwa firmy, a nie do konkurencji.

Proces kampanii reklamowej i jej zalety

Popularność PPC

Tak jak każde nasze działanie, zaczynamy od wyceny kampanii reklamowej. Na tym stopniu współpracy musimy już znać cele i powody dla których dana firma pragnie się reklamować oraz jakie wyniki chce osiągnąć. Kolejnym krokiem jest wdrożenie ustalonej kampanii i jej uruchomienie. Podczas trwania reklamy, stale monitorujemy i optymalizujemy ustawienia, słowa kluczowe oraz treści reklam. Tak, aby osiągnąć jak największy stopień konwersji. Całość działań podsumowujemy raportem.

 Zaletami kampanii Google Adwords są:
– bardzo krótki czas oczekiwania na efekty
– gwarancja emisji reklam
– zróżnicowanie i dopasowanie profili osobowych do kampanii reklamowej
– pełna kontrola nad kosztami o przebiegiem działań reklamowych
– brak potrzeby w ingerencję w strukturę strony www