audyt

Audyt SEO – czyli jak dopasować stronę pod wskazane frazy?

Z nadmiaru pracy dawno tu nic nie wrzuciłem. Jednak ten temat chodził mi po głowie, już dobre kilka tygodni – postanowiłem zatem opisać swoje refleksje na temat optymalizacji strony.

W ostatnim czasie przeglądam czy poprawiam wiele projektów po różnych specjalistach SEO, zarówno tych mega znanych – czyli celebrytów i tych nie znanych, którzy robili „dobre ciche SEO”. Klienci nie są zazwyczaj zadowoleni z poprzedników i szukają osoby rzetelnej, z którą jest dobry kontakt i tej która zawsze potrafi wyjaśnić w jakim celu wprowadzane są dane poprawki, czy prowadzone działania.

„Poprawki? Ale jak to dlaczego muszę wprowadzić poprawki? Przecież Pana poprzednik mówił, że strona jest dobra i nic nie trzeba z nią zrobić.” – tak najczęściej odpowiada osoba, która zostaje zapytana o szybkość wprowadzenia zmian na stronę. W tym momencie zazwyczaj zaczyna się żywa ogólna dyskusja, o czynnikach wpływających na wyniki w wyszukiwarce, a trendach i zmianach algorytmu. Po 10 minutach takiej dyskusji właściciel strony zostaje przytłumiony nadmiarem informacji, zazwyczaj widzi także swoje pieniądze jakie wydał, a właściwie wyrzucił w błoto…

SEO, a pozycjonowanie?

Wyjaśnienie różnicy między SEO (dopasowaniem, optymalizacją strony), a pozycjonowaniem (jej wzmacnianiem, reklamowaniem, zdobywaniem popularności) sprawia, że osoba posiadająca witrynę internetową zaczyna rozumieć na czym polegają procesy wyszukiwania i jakie ruchy należy wykonać by spiąć się na szczyt wyników wyszukiwania.

Dobry specjalista rozpoczyna pracę od dokładnego audytu SEO. Badanie strony pod kątem optymalizacji treści i budowy składa się z wielu czynników, większość z nich musi zostać subiektywnie oceniona przez audytora. Wszelkie rozmowy z klientem pozwalają dookreślić odpowiednie dopasowanie, które spowoduje konwersję bądź zapytanie ofertowe.

Podstawy audytu

Audyt składa się z wielu elementów, do najważniejszych z nich zalicza się:

– meta tagów (title, keywords, description),
– struktura wewnętrzna strony,
– czas ładowania strony,
– przyjazne adresy URL,
– ocena treści (ilości i duplikacji),
– linkowanie wewnętrzne,
– mapa strony, plik odpowiedzialny za obsługę robotów wyszukiwarek,
– poprawność kodu html.

Dobrze przeprowadzony i wdrożony audyt potrafi zapewnić stronie ruch i konwersje.

Wyniki audytów SEO

Jak bardzo audyt wpływa na pozycję? Zobaczcie sami, poniżej zrzuty ekranowe z przykładowych przeprowadzonych audytów.

Wyniki przed audytemWyniki przed audytem

Wyniki po audycieWyniki po audycie

Widać jak na dłoni, jak z otchłani pozycji można konkretną optymalizacją stać się widocznym dla potencjalnych klientów. Poniżej kolejny projekt, z większą konkurencją. Pozycje z TOP20 konwertują. Strona była wcześniej optymalizowana. Wprowadzono poprawki w elementach, które ominięto.


Wyniki przed audytemWyniki przed audytem

Wyniki po audycieWyniki po audycie

 Można zatem łatwo zauważyć, że odpowiednie dopasowanie optymalizacyjne podnosi pozycje strony w sposób znaczący.

Dopasuj swoją stronę pod klienta!

Poniżej przedstawię w kilku punktach jak odpowiednio dopasować swoją stronę pod wskazane hasła:

  1. Zastanów się, jak sam szukałbyś swojej strony w wyszukiwarce
  2. Postaw się po stronie klienta wchodzącego na Twoją stronę. Czego tak naprawdę szuka? Co skusi go by zadzwonić, zamówić usługę właśnie u Ciebie? Umieść swoje walory na stronie!
  3. Napisz coś o sobie, swoich usługach, swoim doświadczeniu. Nie każ szukać informacji na swój temat. Używaj słów, które klient mógł wpisać w wyszukiwarkę szukając Twoich usług.
  4. Dopasuj stronę spełniając standardy programistyczne języka html i wytyczne wyszukiwarki.

Warto zauważyć, że potrzeby Twoich klientów zmieniają się z dnia na dzień, podobnie jak algorytm wyszukiwarki, dbaj o swoją stronę, aktualizuj. Stałe dopasowywanie się pod potrzeby nowych klientów zapewni Ci ruch, pozytywne opinie i rekomendacje byłych kontrahentów.

5 “Audyt SEO – czyli jak dopasować stronę pod wskazane frazy?

  • Autor: Zgred - Odpowiedz

    Po tytule spodziewałem się znaleźć więcej … np jak dane słowo kluczowe optymalizujesz pod konkretną podstronę serwisu, jak dobierasz teksty, tytuły w H1 i H2, i tede … Jak używać Google Planera do tego …

    Może rozwiniesz ? 🙂

    • Autor: Michał Barczyk - Odpowiedz

      Temat by można rozwijać bez końca 🙂 Zresztą już nie jedną książkę napisali o elementach wpływających na SEO. Bardziej chciałem się skupić na zwróceniu uwagi na subiektywną część audytu SEO, czyli tą, którą audytor czyni z własnego doświadczenia, badań i rozmów z osobami danej branży 🙂

  • Autor: cezzy - Odpowiedz

    Zgred masz 100% rację. Jeśli te zrzuty to wynik wyłącznie optymalizacji to prosimy o szczegóły.

  • Autor: Kamińszczak - Odpowiedz

    Optymalizacja – dieta cud 🙂

  • Autor: Adam Kapisto - Odpowiedz

    Możesz pokazać wyniki aktualne (jeżeli je monitorujesz oczywiście)? Ciekaw jestem (i zapewne nie tylko ja) jak strony zachowały się po ostatnich aktualizacjach algo.

Komentuj

Twój e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *.
Możesz użyć następujących tagów HTML lub atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>